Hoofdmenu

Inleiding
Reis
Aankomst

dag 1
Waterloo Bridge
Heron Tower

The Monument
Tower Bridge

The Theems
Millenium Footbridge
Lincoln Inn Fields

dag 2
Piccadilly Circus
Houses of Parliament
London Eye e.o.

Covent Garden
Trafalgar Square
Leicester Square

dag 3
RAF Museum
Camden Town
Regent's Park

dag 4
Buckingham Palace

Science Museum
Terugreis

Hotel
Stadsplattegrond
Foto's

Covent Garden - Trafalgar Square - Leicester Square.

Vervolg - dag 2

We naderen ondertussen Strand en Aldwych. Lopen rechtdoor op The Market af. Of heet het hier Covent Garden? Op een open gebouw staat weer Jubilee Market. Nou ja, hier zijn we dus. En het is gezellig. Kraampjes met van alles en nog wat. Veel t-shirts, petjes, tassen en sieraden.
Er zijn verschillende ruimtes waar overal dezelfde dingen te koop zijn. Er staat ook een strijkersorkestje te spelen in een hal en er kan volop gegeten worden. Dat doen wij op een terras op een binnenplaats. Daar komt net een tafeltje vrij. Dat is mazzel hebben. We nemen ieder een lekkere salade.

Terwijl we naar Trafalgar Square lopen verandert het weer. De zon gaat ons verlaten en het ziet er ineens een stuk somberder uit. Op het grote, grijze plein zijn allerlei soorten mensen aanwezig. Een groep schoolkinderen verzamelen zich op de zuil, tussen de enorme leeuwen, om op de foto gezet te worden. Deze 56 meter hoge zuil toont Nelson, de held van de slag bij Trafalgar. Het plein is in 1830 aangelegd en is een van de herkenningspunten in Londen. En de fonteinen moet ik natuurlijk ook even vermelden. Water heeft altijd wel een aantrekkingskracht.
Vanaf het plein zie je onherroepelijk het National Gallery met op de trappen mensen die er zijn neergestreken.
Ons volgende en laatste doel van vandaag is Leicester Square. Tja, van dat plein zullen we niet veel zien. De weg er naar toe heeft veel luxe winkels iets dat aan ons niet besteed is. Het grondgebied van Leicester Square is bezet met containers, reclameborden, mensen, racewagens, perswagens en op een stuk grasveld liggen veel grote metaalachtige koffers. Het blijkt dat hier in de bioscoop de wereldpremičre zal zijn van de film Fast & Furious 6. Een voorproefje hebben we gisteren al gezien langs de Theems. De meeste racewagens hebben felle kleuren. Veel toeschouwers bewonderen deze voertuigen en vooral mannen zijn geďnteresseerd in de motoren.

Met een beetje regen én met zeer vermoeide voeten keren we terug naar ons hotel. Daarbij lopen we door het mooie Bloomsbury Square Gardens. Een parkje met een fonteintje op straatniveau.
's Avonds eten we bij een Chinees restaurant in de buurt van Russell Square. Waar we eerst even het kleine parkje bewonderen.

Na de maaltijd gaan we voor de gezelligheid naar de pub 'The Queens Larder'. Daar waren we de eerste avond ook en dat is ons goed bevallen.